
Промивати радіатор зручніше у теплу пору року. Спочатку треба злити з нього охолодну рідину. Це допоможе оцінити ступінь забруднення та вирішити, яким способом потрібно проводити очищення.
Якщо у злитій рідині бруд не виявляється неозброєним оком, систему можна промити дистильованою водою. Для цього в радіатор наливається вода та заводиться двигун. Через 20 хвилин роботи на неодружених оборотах вода зливається. Після цього знову заливається чиста вода та процедура повторюється. Радіатор можна вважати промитим, якщо після роботи двигуна вода з нього виходить чиста.
Якщо в злитій охолодній рідині виявлено накип, вода не допоможе. Для очищення такого забруднення потрібний слабокислий розчин. Його можна зробити на основі каустичної соди, оцту чи молочної кислоти. Але при створенні розчину важливо не переборщити з кислотою, так як це може призвести до псування пластикових та гумових елементів. Принцип промивки той самий, що у випадку з водою, але слабокислий розчин не зливається відразу після вимкнення двигуна, а залишається на дві години. Коли очищення завершено, радіатор промивають один раз дистильованою водою.
За бажання промивати систему охолодження двигуна можна спеціальними рідинами. Вони працюють набагато ефективніше за перераховані засоби, при цьому безпечні для всіх елементів. До складу таких рідин входять різні компоненти потрібної концентрації. Технологія промивання такою хімією аналогічна перерахованим способам. І також як при використанні слабокислого розчину на завершення потрібно зробити одну промивку водою.
Крім забруднення всередині радіатора необхідно звертати увагу на зовнішній бруд. Пух, пил та інші частинки можуть завдати шкоди системі та вивести її з ладу. Тому з радіатора треба обов'язково зчищати видимий бруд. Це можна зробити за допомогою продування або води.