Авто-Блог

Автомобільний інтернет портал - новини, огляди, корисні поради та багато іншого.

E-mail:admin@avtoblog.com.ua

  • Доллар - 41.87
  • Евро - 48.02
  • Розмістив: Ivan;  
  • Прочитано: 14;  
  • Коментарів: 0;  
  • Дата: 2-06-2025, 05:16;  
Важливість датчиків тиску шин: як вони працюють і навіщо потрібні
Датчики тиску шин – це пристрої, які встановлюються на кожне колесо автомобіля та призначені для контролю тиску у шинах. Вони відіграють важливу роль у забезпеченні безпеки та комфорту під час руху, тому їхня наявність на сучасних автомобілях стала обов'язковою.
Принцип роботи датчиків тиску шин ґрунтується на вимірюванні тиску повітря всередині шини. Датчик складається з датчика тиску та передавача, що передає інформацію про тиск на спеціальний прилад на панелі приладів автомобіля. Коли тиск у шині опускається нижче встановленого рівня, датчик спрацьовує та відправляє сигнал на панель приладів, попереджаючи водія про необхідність накачати шину. Для кожної марки використовуються типи датчиків.
Основне завдання датчиків тиску шин - запобігання можливим аварійним ситуаціям, викликаних недостатнім тиском в шинах. Недостатній тиск може призвести до погіршення керованості автомобіля, збільшення витрати палива, зносу шин і навіть загоряння шини під час руху. Тому регулярний моніторинг тиску в шинах за допомогою датчиків є необхідною умовою для безпечного та комфортного водіння.
Крім того, датчики тиску шин сприяють економії палива та збільшенню терміну служби шин. Правильно накачані шини забезпечують оптимальне зчеплення з дорогою, що дозволяє знизити витрати пального та знос шин. Таким чином, використання датчиків тиску шин не лише підвищує безпеку на дорозі, а й заощаджує кошти власника автомобіля.
Датчики тиску шин – це важливий пристрій, що забезпечує безпеку та комфорт під час руху. Регулярний моніторинг тиску в шинах дозволяє запобігти можливим аварійним ситуаціям і покращити експлуатаційні характеристики автомобіля. Тому власникам автомобілів слід стежити за станом тиску в шинах та при необхідності звертатися до фахівців для діагностики та ремонту датчиків тиску шин.
  • Розмістив: Ivan;  
  • Прочитано: 17;  
  • Коментарів: 0;  
  • Дата: 19-05-2025, 17:50;  
Купуючи акумулятор, будь-який автовласник мріє, щоб він працював довго та надійно. Адже саме він відповідає за завод автомобіля та постачає двигун енергією. На те, наскільки правильно служитиме свинцевий друг, впливає багато факторів. До них відносяться:
• Технології, якими виготовлявся акумулятор у конкретного виробника.
• Термін та умови його зберігання до моменту покупки.
• Добросовісність автовласника.
На перші два пункти господар авто вплинути не може. Але від того, як він стежитиме за акумулятором, залежить багато чого. Для того, щоб бути впевненим у правильному зберіганні пристрою, необхідно купувати в перевірених місцях. Такою торговою точкою є інтернет магазин акумуляторів – https://standardoil.com.ua/akumulyatori-uk/
Останнім часом технології виробництва акумуляторів удосконалились. Вони стали мати більш привабливий вигляд і підвищилася їхня надійність. Але сучасні пристрої не підлягають ремонту, тому що всі банки полягають у нерозбірному корпусі, а зверху приварюється кришка. Якщо її видалити, користуватися акумулятором буде неможливо. Єдине, що може зробити користувач, - це виміряти щільність електроліту.
Головною умовою тривалої служби акумулятора є його відповідність транспортному засобу. Не можна використовувати пристрій невеликої ємності у транспортних засобах з великим двигуном, особливо якщо він дизельний. Слід пам'ятати, що якщо в авто використовується клімат-контроль та інші пристрої, які потребують живлення, на них також потрібно розраховувати ємність. При цьому встановлювати акумулятори великої ємності на малолітражки також заборонено. Такі неправильні умови експлуатації призводять до постійного недозаряду або перезарядження пристрою, що у кілька разів скорочує його життя. Для того, щоб правильно підібрати ємність акумулятора для свого автомобіля, потрібно скористатися продуманою виробниками таблицею відповідності.
У продажу можна знайти акумулятори, які мають індикатор заряджання. Це лампочка сигналізує господаря про стан електроліту. Але проблема полягає в тому, що система не збирає даних з усіх банок, а передає інформацію з однієї. Виходить, що відомостей про решту банків немає. Для того щоб тримати їх під контролем, можна придбати спеціальні пробки з індикатором.
  • Розмістив: Ivan;  
  • Прочитано: 17;  
  • Коментарів: 0;  
  • Дата: 19-05-2025, 17:37;  
Кожен автомобіліст готується до зміни сезонів, тому попередньо закуповує зимову гуму для свого транспортного засобу. Але не завжди виходить вчасно перевзути свою машину. Точніше, не завжди зима приходить тоді, коли на неї чекають. Іноді буває так, що ввечері ще тепла погода бабиного літа, а на ранок уже під вікнами кучугури. З такою проблемою бодай раз стикався кожен водій.
Їхати на літній гумі в таких умовах можна, але це створює високий ризик потрапити в аварію. І добре, якщо обійдеться без серйозних ушкоджень. Але краще не ризикувати у цьому випадку, а звернутися до фахівців. Але до шиномонтажної майстерні ще треба доїхати. Благо зараз з'явилася можливість виклику фахівців, які самостійно зможуть прибути на адресу замовника, та перевзути його транспортний засіб. Ця послуга називається мобільний шиномонтаж.
Водію достатньо набрати номер телефону, і дочекатися, поки фахівці прибудуть до його під'їзду або гаража. Бригада має все необхідне обладнання та інструменти, щоб швидко замінити гуму. Проблему буде вирішено протягом короткого проміжку часу.
Крім сезонної заміни гуми з автомобілістом може статися лихо на дорозі. Прокол колеса – це одна з найпоширеніших проблем. Навіть якщо є запаска, і є інструменти, щоб її встановити, потрібно витратити чимало часу. А якщо водій спізнюється на важливу зустріч, і він просто не має змоги витрачати час, то на допомогу прийдуть фахівці. Крім того, міняти колесо в костюмі або в будь-якому іншому парадному одязі теж не дуже зручно. Заощадивши на шиномонтажних послугах, доведеться добряче витратитися на хімчистку.
Корисних властивостей мобільної шиномонтажної бригади дуже багато. Так що не варто нехтувати її послугами, краще зробити все швидко, і знову вирушати в дорогу. Варто зазначити, що коли працюють професіонали, все буде виконано не тільки швидко, але й якісно. А якщо в людини немає навичок у заміні колеса, то ні про яку якість не може бути й мови. Так що якщо водій береться за ту роботу, якої він не знає, це піддасть його ще одному небезпечному фактору. У цьому питанні слід бути пильним, і не ризикувати заради уявної економії. Телефон мобільної бригади завжди має бути під рукою у водія.
  • Розмістив: Ivan;  
  • Прочитано: 20;  
  • Коментарів: 0;  
  • Дата: 19-05-2025, 17:21;  
Кожен водій знає, що двигун його автомобіля потребує якісного обслуговування. Саме тому сумлінний автомобіліст не забуватиме про заміну олії, фільтрів та інших витратних матеріалів. Але це ще не найголовніше, а найголовніше - ремонт двигуна. Проїхавши певну кількість тисяч кілометрів, мотор потребуватиме капітального ремонту. Після нього машина буде майже як новою, причому ключове слово тут - "майже".
Щоб мати повноцінний та працездатний мотор, потрібно зробити його обкатку, тільки після цього машину можна буде використовувати, не побоюючись, що щось станеться. Для чого потрібна обкатка, має знати кожна людина. Це процес притирання нових деталей до старих, які залишилися після капремонту. Тобто, нові поршні або втулки притираються до корпусу мотора, щоб не було заклинювання тощо.
Не обкатавши машину після капремонту двигуна, сідати за її кермо не можна, і тим більше не можна їхати на далекі відстані. Адже будь-яке заклинювання в двигуні може призвести до аварії, в якій постраждає не тільки сам водій, а й інші учасники дорожнього руху. Тож треба думати не лише про себе, а й про інші. Якщо є можливість, то краще звернутися до спеціалізованого сервісу, так як обкатка двигуна після капремонту тут буде зроблена максимально якісно та правильно.
Потрібно переконатися, що акумулятор в автомобілі заряджений повністю, а двигун залитий якісним та чистим моторним маслом. Після першого запуску двигуна тиск олії в двигуні повинен нормалізуватися протягом п'яти секунд. Якщо цього не сталося, потрібно терміново глушити мотор і усувати причину неправильного тиску масла. Якщо воно буде занадто низьким, це зашкодить новим деталям. До речі, не варто забувати про деталі на автомобілі. Всі вони часто мають однакову якість, але не всі однаково стоять.
  • Розмістив: Ivan;  
  • Прочитано: 15;  
  • Коментарів: 0;  
  • Дата: 19-05-2025, 17:15;  
Сучасний автоаматор пред'являє до своєї машини цілий перелік вимог:
стильність та оригінальність дизайну;
безпека;
динамічність руху та слухняність керму;
комфортність транспортного засобу.
І спеціально для досягнення останньої характеристики власники вітчизняних машин та іномарок приділяють максимум уваги шумоізоляції своїх залізних коней.
Як же можна позбавитися сторонніх звуків, що проникають в салон? Для цього потрібно визначити та усунути основні джерела шуму.
Отже, якщо вам потрібна по-справжньому якісна звукоізоляція авто, зверніть увагу на такі похибки:
погане кріплення двигуна, вібрація якого передається на кузов та всередину салону;
ненадійне з'єднання панелі приладів та кузовних елементів. Така похибка утворюється під час експлуатації авто;
численні незакріплені предмети, що зберігаються у багажному відділенні, бардачку тощо. буд. Це можуть бути інструменти та різні дрібниці, які переміщаються, ударяються один про одного та створюють шумовий фон.
Для позбавлення від сторонніх звуків, забезпечених даними конструктивними та додатковими елементами, важливо здійснити їхню надійну фіксацію. Не менш поширена причина шуму – несправність різних агрегатів, таких як трансмісія, підвіска та інші. Позбутися шуму, що створюється ними, можна тільки після проведення професійного ремонту.
Крім того, фахівці здатні зробити шумоізоляцію, яка позбавить автолюбителя шумів, забезпечених такими джерелами:
зустрічні повітряні потоки повітря;
тверді предмети, що потрапляють на арки коліс під час руху (камені, гравій та ін.);
низькоякісні шини.
Для успішного позбавлення від сторонніх шумів сьогодні використовуються матеріали-утеплювачі та вібродемпфери. А сама процедура шумоізоляції здійснюється за кілька етапів:
розбирання салону з від'єднанням електропроводки та осушенням кузова;
рятування від корозії та заводської шумоізоляції;
знежирення та фарбування окремих, незахищених елементів;
розкрий шумоізоляційних матеріалів з використанням шаблонів-лекал;
кріплення заготовок за допомогою промислового фена;
видалення надлишків шумоізоляційного матеріалу;
складання окремих елементів салону.
  • Розмістив: Ivan;  
  • Прочитано: 14;  
  • Коментарів: 0;  
  • Дата: 15-05-2025, 08:09;  
Кожному автоаматору взимку часом доводиться заводити автомобіль у мінусову температуру, що згубно впливає на двигун автомобіля. А іноді і по кілька разів на день, і не просто заради задоволення, а за потребою. Запуск крижаного двигуна може закінчитися невдало: чи у вас сяде акумулятор, чи може зламатися стартер автомобіля. Обидва варіанти однаково неприємні як для свого автомобіля, так і для прокатної машини, адже збитки все одно доведеться зазнавати водія. Для того щоб не трапилося таких казусів і ви випадково не залишилися у безвихідній ситуації, слід дотримуватися певних правил при запуску двигуна за низьких температур. Деякі вчені створили певний перелік перевірок двигуна, якщо він не заводиться. Такі перевірки, як наприклад:
1. Перевірити іскру на свічках запалювання.
2. Перевірити подачу палива до робочої камери.
3. Чи працює силовий агрегат «стартер»
Ну такий список вам навряд чи допоможе якщо ви запускатимете при низьких температурах. Насамперед потрібно заздалегідь підготуватися до зими. Перевірити акумулятор на густину, навантаження. Замінити літні олії в двигуні і коробці на олії зі зниженою в'язкістю, якщо є редуктор у ньому теж поміняти олію.
Перед запуском двигуна прогрійте акумулятор, увімкніть на 2 – 3 хвилини запалювання, а потім вимкніть і заново і можна спробувати запустити двигун. Якщо двигун не запускається з першого разу через трохи спробуйте ще раз і крутіть стартер протягом 10 - 15 секунд, але не більше, так як стартер може просто згоріти. Якщо і втретє двигун не запуститься на морозі, ви його все одно не полагодите, не мучите машину, а викличте евакуатор або перекотіть машину в теплий бокс і відігрійте.
  • Розмістив: Ivan;  
  • Прочитано: 20;  
  • Коментарів: 0;  
  • Дата: 12-05-2025, 18:09;  

5% етанолу в бензині: що важливо знати та чим допоможе LIQUI MOLY

З 1 травня 2025 року в Україні набули чинності зміни до Закону «Про альтернативні види палива» № 1976-IV, які встановлюють нові вимоги до складу моторного бензину.

Згідно з оновленням законодавства, у складі кожної партії бензину обов’язково має бути не менше ніж 5% біоетанолу, а максимально допустимий вміст етанолу не повинен перевищувати 10%.

Це положення закріплене в частині 2 статті 15 зазначеного закону і узгоджується з європейськими нормативами, зокрема з Директивою ЄС RED II та стандартом EN 228, які визначають вміст біокомпонентів у моторному паливі.

Така норма покликана не лише знизити залежність від нафти, а й сприяти скороченню шкідливих викидів, що відповідає сучасним екологічним стандартам ЄС. Також ці зміни спрямовані на гармонізацію українських стандартів із європейськими нормами. Та чи так це добре для вашого автомобіля?

Біоетанол у бензині — не новинка у світі. У Європі, США та багатьох країнах Азії він вже давно використовується, однак для українських автомобілістів ця практика нова. Щоб уникнути проблем, важливо розуміти, як така добавка працює, які дає переваги та які ризики може створювати. Ще важливіше — знати, як захистити свій двигун та паливну систему за допомогою сучасних технологій, зокрема, паливних присадок від LIQUI MOLY.

Переваги додавання етанолу в бензин

Зниження рівня шкідливих викидів. Біоетанол спалюється чистіше, ніж викопні вуглеводні, що дозволяє зменшити кількість викидів CO₂, СО та інших шкідливих сполук.

Відновлюване джерело. Етанол виробляється з рослинної сировини (кукурудзи, буряка тощо), тому є частиною поновлюваного циклу.

Поліпшення октанового числа. Етанол має високе октанове число (~113), що дозволяє покращити стійкість бензину до детонації.

Зниження енергозалежності. Зменшення споживання викопного палива позитивно впливає на енергетичну незалежність країни.

Проте навіть ці переваги не усувають ризики, які виникають при експлуатації авто на паливі з підвищеним вмістом спирту. Розгляньмо їх детально.

Недоліки бензину з етанолом і як з ними впоратись

1. Корозія і зношування компонентів паливної системи

Біоетанол агресивніший до металів, ущільнень, гумових та пластикових деталей. При тривалому використанні це може спричинити корозію баку, паливопроводів та інжекторів.

Рішення: LIQUI MOLY Hybrid Additive або комплексні присадки

Багато бензинових присадок у списку властивостей мають захист від корозії, майже всі комплексні та очищувачі, але найбільш виражена дана властивість у Hybrid Additive. Ця присадка розроблена для захисту компонентів паливної системи. Вона формує тонку захисну плівку на внутрішніх поверхнях, що запобігає корозії, а також має миючі властивості, які зберігають форсунки та клапани у чистоті.

2. Менша енергоємність палива

Етанол має приблизно на 30% меншу теплоту згоряння, ніж бензин. У результаті автомобіль може мати знижену динаміку та трохи вищу витрату пального.

Рішення: LIQUI MOLY SpeedTec Benzin

SpeedTec розроблений для компенсації втрати потужності. Присадка покращує якість згоряння палива, сприяє кращій динаміці та прискоренню, а також підвищує чутливість педалі газу навіть при використанні палива з етанолом.

3. Проблеми при довготривалому зберіганні

Паливо з біоетанолом значно гірше зберігається. В процесі стоянки етанол може розшаровуватись, погіршуючи горіння, викликаючи труднощі при запуску двигуна або навіть пошкодження паливної системи.

Рішення: LIQUI MOLY Benzin-Stabilisator

Ця присадка стабілізує паливо при тривалому зберіганні — наприклад, якщо ви не користуєтесь авто взимку або заливаєте бензин у генератор. Вона запобігає окисленню, зберігає октанове число та захищає від утворення осаду.

4. Гігроскопічність (вбирання вологи з повітря)

Етанол активно поглинає вологу. Надмірна волога у паливі може викликати проблеми з запуском, нестабільну роботу мотора, і навіть гідроудари в паливній системі.

Рішення: LIQUI MOLY Fuel Protect

Ця присадка нейтралізує вологу у паливі, не допускаючи утворення крапель води. Fuel Protect абсорбує та видаляє воду з бензобака, забезпечує рівномірне згоряння навіть при підвищеній вологості в баку, і є обов’язковим для використання при зміні кліматичних зон.

Що далі: спеціалізована присадка E10 Additive

Хоч кожна з описаних вище присадок має вузьке призначення, незабаром в Україні з’явиться LIQUI MOLY E10 Additive — універсальний засіб, спеціально створений для палива з підвищеним вмістом етанолу (до 10%) та покликаний нейтралізувати усі вишезгадані проблеми.

Опис продукту:

Сучасна беззольна присадка до бензину, що покращує згоряння і розгін, особливо в зоні часткових навантажень. Компенсує втрати потужності, спричинені використанням E10. Підвищує плавність ходу, забезпечує захист навіть при високому вмісті води у паливі. Сумісна з усіма типами бензину. Підходить для всіх бензинових двигунів, включно з мотоциклами.

✅ Дозування: 150 мл на 35–70 л бензину.

✅ Застосування: змішати з паливом, перемішування відбувається автоматично при заправці.

Альтернатива на зараз: Speed Benzin Zusatz

Поки E10 Additive ще очікується в Україні, найкращим засобом для регулярного захисту від наслідків етанолу залишається LIQUI MOLY Speed Benzin Zusatz

Ця присадка має одразу кілька властивостей:

  • Покращує горіння і тягу.
  • Захищає систему упорскування та камеру згоряння.
  • Частково нейтралізує вологу.
  • Підходить для постійного використання.

Біоетанол у паливі — важливий крок до екологічнішого майбутнього. Але ця зміна вимагає й нової культури обслуговування авто. Паливні присадки від LIQUI MOLY дозволяють вам не лише захистити свій двигун, а й максимально використовувати потенціал сучасного бензину з етанолом.


Корозія? Використовуйте Hybrid Additive.
✅ Втрати потужності? SpeedTec допоможе.
✅ Тривале зберігання? Benzin-Stabilisator.
✅ Волога в паливі? Fuel Protect.
✅ Хочете усе в одному? Скоро буде E10 Additive.
✅ Потрібен потужний комплексний варіант вже зараз? Speed Benzin Zusatz — ваш вибір.

  • Розмістив: Ivan;  
  • Прочитано: 18;  
  • Коментарів: 0;  
  • Дата: 12-05-2025, 11:39;  
У літній період, коли температура на вулиці стрімко піднімається, машини особливо потребують правильного догляду та своєчасного чищення. Турбота про салон авто у спеку не лише забезпечить комфорт водію та пасажирам, а й продовжить життя оббивки та інших елементів інтер'єру. У цій статті ми докладно розберемо, як підтримувати свіжість та чистоту в салоні автомобіля навіть у найспекотнішу погоду.
1. Очищення салону від пилу та бруду
1.1 Вологе прибирання
Спека прискорює процес висихання бруду та пилу всередині машини. Використовуйте спеціалізовані засоби для вологого прибирання салону, щоб усунути забруднення.
1.2 Пилосос
Регулярне використання пилососу допоможе підтримувати чистоту на килимках та сидіннях, видаляючи дрібний бруд та пил.
2. Догляд за шкіряним салоном
2.1 Засоби для чищення
Шкіряні сидіння потребують особливого догляду. Використовуйте спеціалізовані засоби для очищення шкіри, щоб уникнути висихання та тріщин.
2.2 Кондиціонери для шкіри
Після чищення необхідно використовувати кондиціонер для шкіри, щоб зберегти її м'якість та пружність.
3. Турбота про пластикові деталі
3.1 Видалення плям
Пластикові деталі легко брудняться. Щоб уникнути плям, регулярно протирайте їх вологою ганчіркою з м'яким засобом для чищення.
3.2 Захист від вицвітання
Використовуйте спеціальні засоби, щоб захистити пластик від вицвітання та висихання на сонці.
4. Вентиляція салону
4.1 Регулярне провітрювання
Щоб уникнути неприємних запахів та зберегти свіже повітря в салоні, не забувайте регулярно провітрювати автомобіль.
4.2 Використання освіжувачів повітря
Освіжувачі повітря можуть надати салону приємного аромату, роблячи поїздку приємнішою.
5. Захист від сонячних променів
5.1 Використання сонцезахисних шторок
Сонцезахисні шторки зменшують вплив ультрафіолетових променів, захищаючи салон від перегріву та вицвітання матеріалів.
5.2 Тонування скла
Професійне тонування скла допоможе зберегти прохолоду в салоні і запобігає вигоранню оббивки.
6. Система кондиціювання
6.1 Регулярна перевірка та обслуговування
Система кондиціювання повинна працювати ефективно у спеку. Регулярні перевірки та обслуговування допоможуть забезпечити надійну роботу системи.
6.2 Чищення фільтрів
Забруднені фільтри можуть зменшити ефективність роботи кондиціонера. Регулярно очищайте або замінюйте фільтри.
7. Турбота про текстильні елементи
7.1 Глибоке чищення
Текстильні сидіння та килимки зазнають швидкого забруднення. Глибоке чищення з використанням спеціалізованих засобів поверне їм первісний вигляд.
7.2 Захист від рідин
Використання водовідштовхувальних засобів захистить текстиль від випадкових розливів рідини та спростить очищення.
8. Додаткові аксесуари
8.1 Автомобільні чохли
Чохли для сидінь захищають оббивку від зношування та плям, а також додають комфорт у поїздці.
8.2 Килимки на панелі приладів
Спеціалізовані килимки можуть захистити панель приладів від перегріву та вицвітання, зберігаючи її у відмінному стані.
Підсумок
Правильний догляд за салоном автомобіля у літній період не тільки покращує зовнішній вигляд автомобіля, а й створює комфортніші умови для водія та пасажирів. Від вологого прибирання до догляду за кондиціонером, від шкіряних сидінь до пластикових деталей кожен елемент вимагає особливої ​​уваги.
Дотримуючись вищевказаних рекомендацій, ви зможете зберегти свіжість та елегантність салону свого автомобіля навіть у найспекотнішу погоду. Ці заходи не тільки продовжать життя інтер'єру вашого автомобіля, а й підвищать рівень задоволення водіння. Не забувайте, що ваш автомобіль - це не просто засіб пересування, це продовження вашого будинку та особистого простору, де ви проводите багато часу. То чому б не зробити цей простір максимально приємним та затишним?
  • Розмістив: Ivan;  
  • Прочитано: 16;  
  • Коментарів: 0;  
  • Дата: 11-05-2025, 11:44;  
Їзда на машині зі зношеними гальмівними колодками загрожує аварією. Щоб її не допустити, слід розуміти, чому колодки зношуються, як можна виявити цей процес.
Основні особливості
Гальмівними колодками (ТК) в автомобілі називаються елементи, що є в колесах і забезпечують гальмування. Головна їх функція - за допомогою тертя змусити диск (або барабан) зупинитися.
Виконання цієї функції стає можливим завдяки наявності в гальмівних колодках наступних шарів:
• фрикційного, що забезпечує необхідне тертя;
• шумопоглинаючого;
• адгезивного, що гарантує зчеплення робочого шару та металевої основи.
Також у складі ТК присутня несуча пластина зі сталі та демпфер.
Деякі виробники колодок застосовують особливий склад фрикційних сумішей, що покращує технічні якості колодок. Незважаючи на це, вони мають властивість зношуватися. З передніми ТК це відбувається в середньому після 30-40 тис. км пробігу. Із задніми – після 100 тис. км.
Причини зносу
Зношування гальмівних колодок може бути зумовлене різними причинами:
1. Інтенсивністю гальмування. Часті набори та скидання швидкості провокують збільшення навантаження на ТК, їхнє швидке стирання.
2. Умовами експлуатації автомобіля. Часта їзда бездоріжжям призводить до того, що ТК швидко забруднюються, виходять з ладу раніше звичайного.
3. Налаштування системи гальмування. Наприклад, неправильна установка дисків призводить до нерівномірного притискання ТК, їх швидкого стирання.
4. Різновидом КПП. Автоматична коробка має на увазі уповільнення ходу автомобіля тільки за допомогою штатної системи гальм. Гальмування двигуном допускається лише за наявності механічної коробки.
5. ABS-системою. Її наявність робить тиск колодок оптимальним. Їх вихід з ладу настає не так швидко, як у авто, позбавлених ABS-системи.
Причина зношування ТК може бути у матеріалі, використаному їхнього виробництва. З одного боку, твердий матеріал гарантує ефективне та безпечне гальмування. З іншого - прискорює стирання гальмівних дисків. При виборі колодок того чи іншого матеріалу рекомендується враховувати стиль водіння авто.
Наслідки зносу
Незалежно від того, яка причина спровокувала зношування ТК, їх подальше використання може призвести до таких негативних наслідків:
• сильному тертю металу про метал під час зупинки машини;
• зниження коефіцієнта тертя та неефективного гальмування;
• пошкодження гальмівних дисків, утворення на них канавок та подряпин.
Основа зношених колодок чіплятиметься за ці подряпини та канавки. У результаті колеса може заклинити під час руху, авто опиниться у заметі, з якого дуже проблематично вийти.
Спеціальні датчики
Спеціально для своєчасного виявлення ТК, що вийшли з ладу, і запобігання аварійній ситуації створено датчики, що попереджають про наявність проблеми. Вони бувають двох типів.
Механічні
Для дискових гальм був створений механічний датчик (МД), що є пластинкою з металу, яка ставиться на підставі ТК. Висота підвищення такого пристрою відповідає допустимому мінімуму товщини феродо. Як тільки цей мінімум досягається, відбувається зіткнення датчика з диском, що супроводжується властивим гальмуванням звуком.
Очевидні переваги МД полягають у наступному:
• відсутні складні конструктивні складові та електронна «начинка»;
• за певного рівня зносу ТК гарантовано коректне спрацювання.
До недоліків приладу механічного типу відносять високу можливість зміщення при техобслуговуванні авто, іншому впливі.
Якщо на колодках, дисках з'являється бруд, механічний пристрій може раніше просигналізувати про неналежний стан гальмівних колодок. Це також мінус.
Електронні
Прилад другого типу - електронний датчик (ЕД) може бути вбудований або встановлений зовні.
Електронне пристрій зовнішнього типу передбачає різні варіанти монтажу:
• у спеціальний отвір;
• у виїмку феродо.
В обох випадках висота пристрою аналогічна мінімальній товщині фрикційного шару.
ЕД вбудованого типу характерна складніша схема роботи. У фрикційному шарі є металевий контакт в оболонці із пластику. У міру зношування даного шару відбувається таке:
1. Диск торкається контакту.
2. Ланцюг замикається.
3. У салоні машини загоряється прилад, що повідомляє про те, що ТК потребують заміни.
Даний прилад продовжить світитися до моменту, поки колодки, що прийшли в непридатність, не будуть замінені.
Датчик електронного типу, порівняно з механічним, має більш технологічно вдосконалену конструкцію. Він дає можливість розпізнати проблему без демонтажу системи гальмування та коліс.
Якщо електронна «начинка» датчика стає несправною, прилад по суті перетворюється на механічний пристрій. Про проблему з колодками він сигналізує відповідним скрипом, що виникає в процесі тертя металу на диск.
Поряд із перевагами у ЕД є й недоліки.
По-перше, він більш уразливий для різного механічного впливу.
По-друге, коректність його роботи залежить від стану електромережі в автомобілі. Наприклад, що присутня на електричній проводці волога може стати приводом для помилкового включення електронного пристрою або його поломки.
Характерні ознаки
Оскільки механічні та електронні датчики можуть ламатися, давати некоректну інформацію, автовласникам важливо вміти розпізнавати зношування гальмівних колодок без таких пристроїв. Це можна зробити за низкою характерних ознак, що виникають у ході керування машиною:
1. Некоректна робота гальмівної педалі. При натисканні вона починає провалюватися.
2. Вібрації, що супроводжує різку зупинку. Вібрація відчувається на кузові автомобіля або на гальмівній педалі.
Ще одна очевидна ознака, що вказує на проблеми з ТК — скрип у процесі гальмування. Він чується, коли колодки починають безпосередньо контактувати з гальмівними дисками. Це свідчить про неправильне притискання фрикційного шару.
На стирання ТК може вказувати і довший гальмівний шлях. Але самостійно водієві виявити цю ознаку непросто.
  • Розмістив: Ivan;  
  • Прочитано: 20;  
  • Коментарів: 0;  
  • Дата: 7-05-2025, 12:08;  
Настали заморозки. Поки не сядемо в машину, не заведемо двигун і не натиснемо кнопку омивача лобового скла, невідомо, чи згаяли цей момент. Якщо рідина тече, то нам пощастило. Якщо ні, водії буде покарано. Найпростіший випадок означає, що замерзли тільки форсунки, і просто потрібно почекати, поки вони розмерзнуться. Тепло забезпечуватиме працюючий двигун, тому через кілька або десяток хвилин система омивача скла запрацює. Якщо мороз був дійсно сильний і все ще тримається, є ризик, що вся рідина в резервуарі замерзне. Це означає дочекатися відлиги, поставити машину в гараж, що опалюється, або скористатися феном, або обігрівачем.
Коли потрібно використовувати зимову рідину для омивача лобового скла? Вже восени варто економно доливати рідину в бачок омивача, наприклад, 1 літр. Коли ця кількість закінчиться, потрібно додати ще літр. Таким чином вдасться уникнути необхідності відкачувати зайву рідину, якщо зненацька виникне сильний мороз. Також варто стежити за прогнозами погоди. За день-два до зими треба додати зимову рідину під шапку. Якщо, звичайно, не помилилися і немає повного бачка з літньою рідиною, бо таке часто трапляється. Що робити у цьому випадку?
На жаль, літню рідину потрібно висмоктувати. Можна використовувати зонд або смоктати через рот, але треба бути обережним, щоб не напитися цій рідині. Вона не тільки огидна на смак, а й токсична. Варто мати під рукою бензонасос – найпростішого ручного цілком вистачить. Це дозволить перекачувати технічну рідину з однієї ємності до іншої. Літню рідину, відкачану з бачка омивача (трубку потрібно просмикнути якнайглибше, через заливний отвір) переливають у пластикову пляшку і залишають на весну. Звичайно, вона біорозкладається, але не нейтральна до навколишнього середовища, тому не варто виливати її на вулиці або лужку.
Яку зимову рідину використати?
Тут теж слід керуватися здоровим глуздом та дивитися прогнози погоди. Якщо прогнозуються сильні морози, рідини до -5С недостатньо, оскільки вона може замерзати вже при -2С. Загалом найслабша рідина буде корисна тільки при температурі близько 0°C. Рідини можуть мати різні маркування, такі як -10C або -15C, щоб вказати, що рідина замерзає при цій температурі. Однак її властивості починають губитися на кілька градусів раніше, особливо у разі неякісної продукції. Проте на більшій частині України температура не опускається нижче -20 °C більшу частину зими, так що можна вважати, що рідини до -20 °C цілком достатньо. А якщо люди живуть у горах або на півночі, де температура може впасти ще більше, варто купити пляшку арктичної рідини до -60 °C. Однак не використовуйте її без морозу, тому що вона діє агресивно та може зруйнувати лакофарбове покриття.
Можна довіритись брендовій продукції. Рідина за 50 гривень не буде такою гарною, як рідина за 100 гривень, але підвищення ціни до 300 гривень за аналогічний обсяг – це перебільшення.
Завжди потрібно перевіряти склад рідини та уникати продуктів із високим вмістом метанолу. Це отруйний спирт, і його пари розпорошуються на лобове скло, потрапляючи усередину автомобіля. Краще не вдихати їх надто багато. Спирти (етанол, метанол та ізопропанол) у зимовій рідині повинні становити 30–35% від складу всієї суміші. Також варто перевірити, чи є у рідини відповідні сертифікати та звернути увагу на інші маркування – чи не горюча вона і чи не дратує шкіру.

Новини України

Опитування

Яке масло заливаєте в двигун? [?]


Анекдот

Китайські автомобілі повністю випередили весь світ за екологічністю. Вони повністю розкладаються протягом 1 року.

Календар

«    Вересень 2025    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 

Популярні статті

Товари

Олива моторна Total Quartz Diesel 7000 10W-40, 5л (Акція)
Price: 1 352.00 грн.TOTAL Quartz Diesel 7000 10W-40 Застосування: Total 10W-40 Diesel QUARTZ 7000 моторна оливана синтетичній основі для дизельних двигунів. Розробленадля відповідності ...

Поліроль для хрому - Chrome Polish 0.25л.
Price: 663.00 грн.Поліроль для хромованих поверхонь. Надає хромованим поверхням блиску. Знімає матовий окислений шар та іржу з хромованих і металевих декоративних поверхонь. Має довготривалий ...

Спрей для ременів - Keilriemen-Spray 0.4л.
Price: 720.00 грн.Спрей для ременів. Запобігає та усуває скрип і прослизання клинового (поліклинового) ременя. Надає їм еластичності й збільшує термін служби. Захищає ремені від зносу. Забезпечує ...

Ми в соціальних мережах:

Hostpro